Home

  • Peti dan: Kreativnost na delu

    Posle četiri dana uspešne obuke, rada i učenja sa našim edukatorom Frančeskom Molinarijem, došao je dan kada smo pokazali kreativnost na delu i primenili sve ono što smo ovih dana naučili.

    U toku današnjih predavanja Frančesko nas je kroz kreativnu radionicu (Planning a Makerspace) podstakao na takmičenje, ali i saradnju i podsetio nas da je, pre svega, bez obzira na izazove i željom za pobedom ipak najbitnije biti timski igrač i sa drugima deliti svoje znanje i ideje.

    Kroz praktični deo na današnjoj radionici dali smo sve od sebe i napravili dve izuzetno kreativne igre koje ćemo primenjivati u daljem radu sa našim učenicima.

    Na sertifikate koje smo danas dobili izuzetno smo ponosni i sigurni da neće predstavljati samo još jedan u nizu koje imamo u našim portfolijima, nego da ćemo u budućnosti primenjivati naučeno i srdačno deliti znanje sa našim kolegama.

  • Četvrti dan: Između stvarnosti i virtuelnog sveta

    Na današnjim predavanjima najzanimljivije je bilo na igricama u obrazovanju. Dosadašnja predavanja bila su zanimljiva, ali je današnje o digitalnom svetu pun pogodak. Počeli smo sa proširenom stvarnošću (augmented reality) gde smo realnu stvarnost proširili digitalnim svetom pomoću mobilnog telefona, koji napokon ima svrhu i u obrazovanju. Alat koji smo koristili je Metaverse.

    Nakon toga prešli smo na virtualnu stvarnost VR (virtual reality). Koristili smo virtualne naočare (Cardboard) uz aplikacije koje imaju u sebi virtuelne ture, te smo posetili razne muzeje, Mesec, Himalaje…

    Uvideli smo koliko je digitalna tehnologija primamljiva za obrazovanje, te smatramo da može upotpuniti tradicionalni oblik nastave.

    U popodnevnim časovima obišli smo zapadni deo Berlina: Šarlotenburg palatu, Spomen crkvu cara Vilhelma, robnu kuću KaDeWe i Žandarmenmarkt.

  • Treći dan: U različitim ulogama

    Danas smo imali različite uloge. Ulogu pešaka zamenili smo, makar delimično, ulogom putnika u S-bahnu i U-bahnu.

    Na kursu smo se uživeli u uloge žrtava nasilja i nasilnika. Naučili smo kako izgleda kada aktivno slušamo, a kako kada se pravimo da slušamo. Dobili smo ideje za prevenciju nasilja kroz igrokaze, igru uloga i dramske aktivnosti. Probali smo da nađemo rešenja problema uz pomoć tehnika kooperativnog učenja.

    U drugom delu dana imali smo ulogu turiste. Obišli smo Rajhstag i politički deo Berlina. Uživali smo u istorijskoj i arheološkoj postavci u muzeju Pergamon. Muzej je odličan i prikazuje bisere Mesopotamije i Levanta.

  • Dan drugi: Kako slušamo učenike

    Danas smo se ponovo našli u ulozi učenika, ali i nastavnika koji aktivno slušaju i daju konstruktivna rešenja, kao i nastavnika koji zanemaruju probleme koje učenici imaju. Kroz te interaktivne aktivnosti uvideli smo kako se učenik oseća kada naiđe na zid nerazumevanja, odnosno kada oseća da postoje ljudi koji mogu i žele da im pomognu.

    Imali smo igru uloga, pravili rezime problema i saopštili probleme kroz „ja“ poruke. Diskutovali smo o vrstama nasilja i razmenili iskustva sa nastavnicima iz drugih evropskih zemalja. Trener nam je pokazao konkretan akcioni plan koji sprovodi jedna berlinska škola u cilju prevencije i intervencije u slučajevima vršnjačkog nasilja.

  • Willkommen in Berlin

    Hello Malta! Hello Italy!

    Nakon kulturološkog upoznavanja Berlina i obilaska najvažnijih znamenitosti, došlo je vreme da se vratimo u školske klupe. Ovog puta smo mi u ulozi studenata. Naš tim uči na tri koloseka: unapređuje digitalne veštine, razvija tehnike za emocionalne i socijalne kompetencije, i unapređuje nastavne procese koje vode ka evropskoj školi budućnosti.

    Današnja predavanja su bila uvodna i podsetili smo se šta sve čine veštine za 21. vek. U narednim danima detaljnije ćemo vas upoznavati sa sadržajem kurseva.

  • Tematski čas: Berlin – nekad i sad

  • EduIN 2 – ka evropskoj školi budućnosti

    Naša škola je u konkursnom roku u 2021. godini konkurisala sa predlogom projekta EduIN 2 – ka evropskoj školi budućnosti (eng. EduIN 2 – towards the European School of the Future). Predlog projekta je prihvaćen.

    Projekat se sufinansira preko Erasmus+ programa i pripada kategoriji KA1 – mobilnost u oblasti opšteg obrazovanja.

    Inostrani partner koji će nam pružiti obuke je provajder kurseva Europass Teacher Academy Berlin, Nemačka.

    Obuke će trajati šest dana, a naši nastavnici i stručni saradnici biće polaznici sledećih kurseva:

    Digital Game-Based Learning and Augmented Reality (Učenje zasnovano na digitalnim igrama i proširena realnost)

    Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence (Poštovanje različitosti i prevencija nasilja)

    A European School for All Children (Evropska škola za svu decu)

    Broj nastavnika na mobilnosti: šest (u periodu od 28.marta do 2.aprila 2021.godine)

    Trajanje projekta je 12 meseca (26.decembar 2021 – 26.decembra 2022.godine)